Communicatie is van vitaal belang in de zorg. Het stelt je in staat om de behoeften en voorkeuren van de mensen voor wie je zorgt te begrijpen. De communicatie tussen collega's onderling is minstens net zo belangrijk. Hoe beter de onderlinge communicatie is, hoe beter de zorg kan zijn.
Rapportage in de zorg
Rapportage is van belang als hulpmiddel bij de continuïteit van de zorg en ondersteuning. Mooi gezegd, maar wat betekent dat?
De zorg- en dienstverlening is een taak van alle medewerkers. Als medewerker bied je een deel van deze dienstverlening. Je bent immers niet 24 uur per dag aan het werk.
Dit laatste betekent dat er afstemming nodig is en dat er informatie moet worden overgedragen. In deze training rapporteren leer je welke regels er verbonden zijn aan het rapporteren.
Praktijkgerichte training
Daarnaast leer je waar je op moet letten bij het schrijven van een objectieve en concrete rapportage. Eén van de methodes die aan bod komt is de SOAP methode: Subjectief, Objectief, Analyse en Plan. Ontdek hoe je structuur brengt in het rapporteren en hoe je hier samen van profiteert!